دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۰:۱۷

ساخت پهپاد هوشمند کوسه‌یاب در استرالیا

باشگاه خبری فراساحل: محققان دانشگاه سیدنی در استرالیا از یک پهپاد هوشمند برای شناسایی کوسه‌ها در اقیانوس استفاده می‌کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از دیلی‌میل، این پهپاد با استفاده از تصویربرداری از عمق دریا و شناسایی کوسه‌ها به کشتی‌ها، قایق‌ها و شناگران اطراف هشدار می‌دهد. این پهپاد توانایی شناسایی و تشخیص کوسه‌ها، دلفین‌ها، دسته‌های متراکم ماهی‌ها، وال‌ها، کشتی‌ها و انسان‌ها را از یکدیگر دارد. در سال 2016 بیش از 26 حمله به انسان‌ها از طرف کوسه‌ها در استرالیا گزارش شد و دو نفر در این حملات جان خود را از دست دادند. محققان دانشگاه صنعتی سیدنی اعلام کرده‌اند که دقت این پهپاد در شناسایی کوسه‌ها بالای 90 درصد است.

این پهپاد با فیلمبرداری و بررسی آنی در صورتی که کوسه‌ها را مشاهده کند به مرکز اورژانس، گارد ساحلی و گردشگران اطلاع می‌دهد. همچنین قایق‌های موج‌سواری و تفریحی نیز با داشتن تلفن اضطراری می‌توانند از حضور کوسه‌ها در اطراف خود مطلع شوند سامانه هوش مصنوعی این پهپاد از نوع شبکه عصبی و پردازش تصویر است. این پهپاد کوسه‌یاب می‌تواند خطرات موجود در پی حمله احتمالی کوسه‌ها را به صفر برساند. پیش‌بینی می‌شود استفاده از این پهپاد از تابستام سال 2017 یا 2018 آغاز شود.



  کد خبر : 3561
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :